L’EUROPEO

Брой 78/месец май, на култовото списание l’Europeo вече се разпространява в търговската мрежа и онлайн книжарниците.

На кориицата на новия брой на списание L’Europeo: Младата Бардо, все още само старлетка, тича по плажа на Кан, през 1956-та.

След тежката тема за Македония, в предишния брой на L’Europeo, редакторите и издателите се обръщат към Фестивала в Кан, не само, за да отбележат 75-ата му годишнина, но и за да влеят свежа глътка сред потока от все по-мрачни новини.

Тук е мястото да отбележим, че предишния брой – „Мъки, Македония“ предизвика фурор в братска Република Северна Македония. До този момент над три хиляди екземпляра са продадени на различни институции и отделни организации. И интересът продължава да нараства. За жалост, непреодолими са пречките пред свободното му разпространение и продажба в нашата братска западна съседка, поради която причина, списание l’Europeo придоби и статута на нелегална литература. Нещо, колкото неочаквано, толкова и ласкателно.

Но през месец май, списание l’Europeo, отделя цялото си внимание на 75-ия международен филмов фестивал в Кан.

 

Автори в броя са: Бойко Василев, Драгомир Симеонов, Жанина Драгостинова, Георги Тошев, Владимир Игнатовски, Божидар Манов, Ивайло Нойзи Цветков, Мартин Димитров и др.

СРЕД ТЕМИТЕ В БРОЯ:

Как беше създаден Фестивалът в Кан и защо бе толкова драматично началото му;
Фестивални икони: Бриджит Бардо;
Фестивални икони: Грейс Кели;
Фестивални икони: Катрин Деньов;
Фестивални икони: Ален Делон;
Феноменът „старлетка“;
Пътеводител в нощния живот по време на фестивала;
Булевард „Кроазет“ и неговите обитатели;
Най-непокорната публика на планетата;
Творци срещу критици – легендарните скандали по време на фестивала;
Битката на титаните – Кан срещу Берлин;
Канският сблъсък на Фелини и Висконти;
Кан през революционната 68-а;
Ларс фон Трир, самоопекъл на бавния фестивален огън;
Невероятната история на българската „Златна палма“ или колко е важно какви са ти критериите;
Със специалното участие на Емир Кустурица, Фатик Акин, Георгий Данелия, Вернер Херцог.

Специални интервюта с Изабел Аджани и Педро Алмодовар!
Това и още много в L’Europeo 78.

“Филмовият фестивал в Кан е всичко това, което съвременният свят не е. Глътка ароматен ескейпизъм сред задушаващата воня на ежедневието, опитващо се да ни убеди, че няма друго освен бит, душевна мизерия и война. За мнозина е и точно така. „Критериите на Кан не са нашите критерии!“ – отсича някогашният ръководител на родната кинематография, когато българският филм „Женитба“ печели „Златна палма“, а то ще рече, че ние също трябва да прецизираме собствените си критерии, може да са на Кан, но може и да са на Волоколамск, всеки сам си преценя…”, така презентира новия брой, главният редактор Димитър Стоянович.

 

Оставете отговор

Please enter your comment!
Моля въведете името ви